I Sverige säger vi....

TACK! Ja, för det gör vi verkligen. Visst har jag tänkt på det förrut, men idag slog det mig verkligen. Jag gick för att köpa bullar i närbutiken när det slog mig. Hon scannade in varorna som vanligt och sen visade jag kortet, då sa hon tack för att hon "fick" kortet. När jag fick tillbaka det, då sa jag tack. När jag hade skrivit min signatur på kvittot som var deras sa hon tack. När jag fick "mitt" kvitto, sa jag tack... Sedan när jag gick sa hon tack så mycket.. Eller något liknande..

Det är ju en aningen konstigt.. Känns som att det blev minst två tack för mycket. Men men, i Sverige är vi artiga och tackar för allt.. Tydligen! Tänk på det nästa gång ;o)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Har faktiskt haft samma tanke o testat o säga tack mindre men man känner sig jätteoartig och "dum" när man bara tar kvittot/kortet etc etc.. :P Vi kasnke borde komma på ett nytt ord?

Postat av: Maria

Ett nytt ord ja! Men vad tusan skulle det vara då? Som du säger, man gör ju det
av artighet.. Får fundera på det!

2007-08-19 @ 23:18:22
URL: http://kerstinmarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback