Sagan om ringen..

Japp, har avverkat de två sista filmerna idag. Atlas har sovit i stort sett hela dagen. Kvavt och jobbigt för honom. Vi har i och för sig hunnit med en lekstund med mina föräldrars vänners hund. De hade dessutom en hund på besök och jag tror att Atlas uppskattade lekstunden :o) Kul att leka!

Hur som helst, tillbaka till filmerna. De har ett budskap som passar vilken tid vi lever i som helst. Vi människor vill ha mer och mer av det mesta. Makt är ju aldrig fel, och inte heller pengar. Tänkte på de giriga människorna som endast tänkte på sig själv när de försökte ta ringen från Frodo..

Jag vet, skratta ni.. Lite konstigt ämne att ta upp, men jag kom faktiskt och tänka på det när jag satt här i min ensamhet (med Atlas ;o)).. Att vi har svårt för att nöja oss med det vi har..

Lev för nuet! Imorn kan det vara för sent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback