Hmm...

Jag tror att vi lyckades få den perfekta valpen hem till oss. Han är fjompig, söt, energisk, söt, nyfiken, söt, lite "vaktig", söt, social, söt.... Ja.. ALLT detta! :o) Kan det bli bättre? Tror knappast det.

Han vaktar mig om Johan jobbar natt, rätt så kärt. Bara det inte blir överdrivet, men han är så social och nyfiken så det vette tusan :o) Han tvekar ALDRIG att gå fram till någon när vi är ute och motionerar.. Men det har vi fått sätta stopp för, känns inte bra att han kutar fram till alla bara för att han vill prata.. En sak som vi också börjat med i motionsslingan är att han endast ska gå på vänster sida.. Förutom om det är mer fritt... Tro det eller ej, men det fungerar super!

Morgonmaten får han numera med filmjölk och det tar inte många minuter innan det befinner sig i buken.. Haha, han älskar allt som man kan äta (och även det som inte är tänkt för att äta). Såsom stenar, myror, flugor, mossa, gräs, KORV, löv, KASSLER, plast, GODIs (hund..), tidningar och slutligen TORRFODER... haha, det sista tackar vi för att han äter!

Vi glänste på valpkursen i tisdags i en NEJ-övning.. Alla (inkl. vi) trodde att han skulle norpa åt sig åtminstone en korvbit från burken, men nehej du! Den enda korv han fick var av mig för belöning för att han struntade i det andra..! Man blir ju nästan rörd till tårar ;o)

På midsommar så hade vi en 2-årig CC och en 4-årig Labrador hemma hos oss.. Lilleman skötte sig utmärkt och hittade genast en lekfarbror i CCn.. Haha, roligt att se.. Vår lille skit har ju inte en chans, men att ge sig existerar inte.. Han älskar dessutom att leka så kan det bli bättre? :o)

Ikväll ska tjejerna dyka upp hos mig och då ska vi äta och dricka gott och sen dra oss ner mot stan (om vi nu känner för det vill säga...). Hur som helst så ser jag fram emot att de dyker upp och att vi går mot en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback