Utställning i Malmö!

Klockan sju gick bilen hemifrån Helsingborg på väg ner till Malmö. Vi var där i god tid och där var knappt något folk. Veterinärbesiktningen gick smidigt, skönt! Var ringen var hade vi kollat upp innan, vi hade full koll med andra ord ;o)

J och Atlas var superduktiga, roligt att se dom! Jag var otroligt nervös där jag stod vid sidan om..  :o)

 Förbereder sig mentalt med husse

 Väldigt dålig bild tyvärr, alla blev så här :o(

 Efter fick han ett ben att tugga på!

Vi fick ingen placering eller så, detta berodde på att han är för liten.. Hmm, tur han har vuxit till sig lite den senaste månaden då ;o) Vad hade dom annars sagt tro?

Nåja kritiken kommer här:

"7 månader. Borde redan ha varit lite större. Kraftigt huvud. Tillräckligt markerad underkäke. Utmärkt hals. Tillräckligt utvecklad kropp. Bra vinklad. Rör sig normalt för sin ålder. Utmärkt päls och temperament."

Kritiken kunde varit värre. Första utställningen och han är ju långt ifrån färdigvuxen. Kanske blir det fler utställningar. Återstår att se!

Nu är vi rätt så sletna, så nu ska vi vila några timmar innan det är dags för kalkonmiddag (farsdagsmiddag) hos mor och far. Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis till en mycket bra kritik. Det är bara att gå på det igen... kom ihåg att han bara är valp och inte vuxit till sig ännu. :) Mycket kan hända.
Vi ses
Lotta

Postat av: Anonym

Åh! Det är en bra början :D
De där dom önskade mer av kommer över tiden. Det är bara att vänta, och vänta, och vänta. *suck*
Jag e inget bra på det :S

Men kom igen på nästa!!! Ni kanske ska prova i Moheda på annandagen. Både Nitro och Bettan ska iaf vara med.

Ha det gott!

2007-11-12 @ 07:47:57
Postat av: Malin

Va kul =) Låter som rätt bra kritik i min ovana öron ;) Stor vovve han har blett...
Ha det bra min vänner!

2007-11-12 @ 14:04:50
Postat av: Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/

Ah, låter ungefär som när man är på BVC (: nje jag skojar, det brukar vara lite mer försiktig kritik.

Ang din fråga i vår blogg om färgen på Alvas hörselskydd:

Maria/Helena; Ah ett missförstånd! Vi använder verkligen ALLA färger till Alva. Men just hörselskydden är främst för handbollsmatcher och i Lund har vi "vårt" lag som är vinrött (Lugi) och ett annat "lag" som är blått... (:

2007-11-14 @ 23:02:55
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/
Postat av: Evelina

åh vad kul med utställningar! o även om det inte blev rosett denna gången fick han ju bra kritik =)
för fin är han verkligen =)

2007-12-07 @ 14:01:35
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Lix

Tjaaaa brorsan!
Har din matte också mycket att stå i? Min matte hinner fasen inte ens blogga åt mig! Skandal!
Matte hälsar i alla fall att ni ska ha en riktigt God Jul och hoppas ni får ett Gott Nytt År!
Jag hälsar jag också; Hare bäst broren! :D

2007-12-20 @ 09:09:46
URL: http://lillelix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback