Jag vägrar!!!!

Ja, så kändes det verkligen när jag försökte övertala (!) Atlas att gå ut på en morgonpromenad med mig.. Helt otroligt, 8.45 vaknade jag till ock kände att det nog var dags (Atlas låg kvar o sov i sin säng). Så upp och klä på mig det nödvändigaste.. :oP Och ut i hallen för att klä mig. Atlas uppmärksammar vad som händer, men sätter sig på betryggande avstånd från mig och gäspar.. Helt otroligt! Ska man behöva krusa för att en hund ska gå ut? Egentligen? Jag kan inte säga att jag tycker att det är dåligt, men det ska bli intressant till hösten när han måste ut och gå (och därefter äta) vid sex-tiden på morgonen..

Är det då dessutom regn, sker det ännu mer motvilligt.

På valpkursen vi går på (sommaruppehåll nu), sover de flesta inte längre än till fem-halv sex. Snälla nån! När vi sa att vi inte vaknar förrän tidigast nio-halv tio (om han själv får bestämma), trodde de inte sina öron.

Sömn har jag fått denna sommaren! Så nu är jag laddad inför hösten. Alla borde få en hel (nåja, nästan) sommar att inte göra någonting på och vila upp sig. Då tror jag att vi hade orkat mer!

Vågar vi tro på sol idag? Hoppas kan man ju alltid göra!

Kommentarer
Postat av: Pappa och broder

Känn dig utmanad! Kolla på vår blogg så får du veta mer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback