Att rensa en garderob...

Visst låter det lätt som en plätt? Kanske tar det en timme om man är långsam och drar ut precis alla kläder och kanske också provar en del.. Men jag ska säga er, två och en halv timme har jag nu packat upp sommarkläder (från sopsäck  som varit i källaren) och provat alla plagg som var där. En del la jag på "spar", jag satsar ju på viktminskning! En del gick i skänk/slänghögen. Kjolar har jag inte många av såg jag och inte heller shorts, trekvartsbyxor däremot har jag så jag kan odla med, så där är det ingen brådska.. Känns rätt så skönt faktiskt :o)

Nåja, när jag provat alla sommarkläder och gjort upp högar, var det tid för de kläder som redan var i garderoben. En del "gamla" guldkorn fick gå till skänkhögen. Riktigt söta grejer, men en S kommer jag ju aldrig bli hur mycket jag än kämpar. Satsar på stl M ;o)

Funderar på om jag ska ge bort kläderna till ett kusinbarn (14 år), men grejen är att kläderna inte är sorterade. Och imorn hinns det inte med och inte heller lördag och söndag ska vi dit. Jag får kanske fundera vidare.

Nu ska jag i alla fall sova, har riktigt ont i ryggen och börjar bli lite trött. Det tar på krafterna att prova kläder och sortera i två och en halv timme. Snart kommer dessutom min J hem :o)


Kommentarer
Postat av: Malin

Duktigt av dig! Jag skulle åxå behöva rensa mina garderober. Men usch... jag vill inte. Tar ju som du märkte lååång tid =(

2008-05-09 @ 08:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback