God morgon!

Att skaffa valp, innebar för mig en uppoffring av mina älskade sovmorgnar. Det innebar också att vi skulle få torka kiss och bajs hela dagarna i lägenheten och att vi inte skulle få en lugn stund i vårt liv.. Hur blev det då?

Jo, igår somnade vår lille guling ca. 23.00. När han vaknade? Ja, jag kunde tillomed besöka "damernas" utan att han reste sig upp.. Kl 09.00! 09.30 var det dock dags att gå upp, men så här länge har jag inte sovit på ett bra tag. Det ska bli spännande att se hur det blir till hösten, när man kanske får väcka honom vid halv sex för att jag ska vara i skolan kl. 08.00. Livet är hemskt.. ;o) Men så länge jag har sommarlov ska jag försöka att inte tänka på den saken. Det är ju faktiskt dessutom så att man avslutar dagen med att ta en promenad och startar dagen med en frisk promenad. Kan undra vilka baciller som orkar med det i längden?

Olyckor inne sker någon enstaka gång och har gjort från första början... Vi trodde det skulle vara kris=akut, ofta. Men! Nej då, vi går ut med honom regelbundet och ger honom mat regelbundet.. Förrutom när han sover så länge som han gjorde idag.. Jag väcker inte honom för att det är matdags faktiskt. Har jag sovmorgon kan han också få det!

Lugna stunder har vi gott om då han oftast somnar när man kommer in från promenaden. Men han får nog inte det så lugnt alla gånger. Att hålla koll på alla som befinner sig i lägenheten kan inte vara lätt.

Nu är det frukosttime för matte, lillen har redan glufsat i sig sin.. (Kan undra hur länge man kan kalla honom lillen ;o))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback