Tamara McKinley-"Stormblomma"

Omslagsbild: ISBN 9789170010750, Stormblomma


Handling:

Claire har lämnat livet på den australiska landsbygden för studier och karriär i Sydney. Hon utbildar sig till veterinär och ska just börja arbeta på en prestigefylld mottagning då hennes moster Aurelia kallar hem henne till boskapsfarmen i norra Queensland. Claires relation med familjen är inte den bästa, särskilt inte förhållandet till modern, den dominanta Ellie. Ellie inser att hon skjutit upp återföreningen med den äldsta dottern alltför länge. Men hon har haft svåra minnen att tampas med, och nu måste hon avslöja sin mörka hemlighet. Hon kan bara hoppas att hennes familj är tillräckligt stark för att klara av den

Mitt betyg:

Kanske är det för att jag älskar att drömma mig bort och att jag länge velat besöka Australien, som jag gillar denna bok. Berör med familjehistoria och kärlek. Massor med kärlek och det kan ju aldrig vara fel ;o) Läste ut den på några timmar idag och vill ni försvinna in i en drömvärld där Australiens miljö beskrivs detaljrikt och man nästan kan känna dammet som blir av det torra klimatet så.. Läs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback