Det blev en ring!

Igår fick jag order av J att vara redo att bege mig kl. 17.30. Fram tills dess gjordes det en rad förberedelser i köket som jag inte fick lov att vara närvarande vid. Jag som är så otroligt nyfiken höll på att gå i bitar!

Kl. 17.45 satte vi oss på bussen och åkte ner till Knutpunkten och fortsatte sedan till fots till gröningen. Där packades engångsgrillen upp och vinet hälldes upp. Vi satte oss ner på filten och J sa otroligt fina saker till mig och jag blev så otroligt rörd! För privat att skriva här, men oj vilken fästman (!) ;o) jag har! Han plockade därefter fram ringarna och  satte min på mitt finger och jag gjorde det samma med hans ring på hans finger. Mmm, så härligt! Kändes verkligen som att vi var ensamma i hela världen när vi satt där på filten och tillkännagav vår starka kärlek för varandra. Fantastiskt!

Till förrätt blev det kräftstjärtar med vitlök, huvudrätten bestod av grillade kotletter som legat i en supergod marinad! Till köttet blev det en potatisgratäng och hemmagjord vitlöksbaguette (som grillades för att smöret skulle smälta.) Hur mumsigt som helst! Efterrätten bestod av jordgubbar, grädde och socker. Behöver jag säga att vi var mätta och nöjda när vi ätit upp?

Dessutom hade J med sig lite snacks som vi kunde ha efter all maten!

Hela vår lilla familj var på plats, alltså även Atlas :o) Efter nån timme åkte vi sedan bussen hem igen, men nu som nyförlovade. Underbart!

Hoppas ni får en underbar helg! Det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: MAlin

GRATTIS =)

2008-05-10 @ 12:15:10
Postat av: Lotta

Stort GRATTIS till förlovningen! :)

Postat av: Emelie

GRATTIS Maria! Fy vad kul!

2008-05-11 @ 16:15:20
URL: http://emelism.blogg.se/
Postat av: Malin

Jahapp... nu e de ja igen... Hur går de me uppdateringarna här ;) harkel

2008-05-14 @ 19:15:30
Postat av: Fredrik L

Grattis till förlovningen (:

2008-05-14 @ 20:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback